På torsdagen fick jag reda på att min förra värdfamilj hittat en ny au pair och jag var tvungen att flytta ut. På fredagen åkte jag med packade väskor till T.G.I.F där jag åt middag med Sofia innan jag åkte med henne hem och det är där jag bott sen dess. 
På söndag vid lunchtid lyfter planet till Chicago och min nya värdfamilj! Pirrigt, kul, läskigt och även lite tråkigt och jobbigt. Pennsylvania är staten jag kallat för mitt hem de senaste tre månaderna, visst, det är en rätt kort tid, men man har ju gått så in för att försöka inställa sig att det är ens hem att man ändå fäst sig. Kommer framför allt sakna Sofia, vi har ju verkligen connectat! Men hon kommer hälsa på i Chicago och vi ska även till Florida ihop har vi bestämt! Sedan kommer vi ses igen i Sverige så vi kommer ju ses igen!
 
Här är lite bilder och en snabb sammanfattning av tiden som jag varit borta härifrån - jag vet, det är inte många inlägg som dyker upp här.
 
Mumsigt värre på Fridays - självklart taget i fredags!
Köpte ju mac typ första veckan här så nu när det är flygdags behövdes ett laptopfodral
Mumsig efterrätt hos Sofia, brownies!
Shopping på Columbus Day weekend sale i en av tusentals gallerior
Nyttigheterna fortsatte även på söndagen med middag och efterrätt på the Cheesecake Factory tillsammans med Sofia och fyra andra svenska au pairer - Micaèla, Hanna, Emma och Melker. Godaste efterrätten ever - Caramel Pecan Turtle Cheesecake. Var så sjukt mycket mat så det räckte till lunch och efterrätt dagen därpå också!
Betala med cash fick en helt ny innebörd...
Jeans från A&F efter att mina trogna favoriter från bikbok som fick hänga med hit sprack... turligt nog på mitt rum när jag skulle ta av dem, men still... :'(
Crop top och kjol - bästa kapet i mitt liv, kjolen kostade bara 5 dollar!!!
I USA äger man ingen elvisp - vispgrädde köper man i sprayformat och när man bakar köpa man bara en klar mix där du tillsätter ägg och olja. Vi ville ha riktig grädde så vi gick all in för "handmade from scratch"
Äppelsmulpaj har nog aldrig smakat så gott! Bra jobbat av oss, om jag får säga det själv!
Dagens (torsdag) lunch - mina första lyckade bananpannkakor!
Froyo! <3
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej