Kort summering av rest. maj:
 
Frida åkte valde att åka tillbaka till Sverige av skäl som jag inte tänker skriva om här, men vi gjorde hennes sista helg minnesvärd med promenad på stranden på kvällen längs med Lake Michigan och mumsig brunch dagen därpå - jag beställde crepes med banan och choklad, mums! 
 
Efter nästan ett år ifrån bildsalen så började det klia i fingrarna och under några dagar spenderade jag varje ledig minut att doodla mönster. Efter fyra (och en halv som fortfarande inte är klar) teckningar var lusten borta igen och jag kunde gå tillbaka till vardagen. ;) 
Vi hade våra tvivel, men tillslut kom äntligen sommaren även till Chicago! Promenader med Sanja till vattnet, cykeltur dit och längs med tillsammans med Vivien, fotbad med värddottern och morgonpromenader med "god-morgon-musik" i öronen. Bästa utsikten över världens vackraste stad är utan tvekan från Lakefront Trail. 
 
Förra lördagen uppträddde dottern med sin dansgrupp på en stor dansuppvisning. Att jag var stolt var bara förnamnet när hon satte vartenda steg till "Greased Lightning" dunkandes i högtalarna! Så duktig!!! 
 
Mina värdföräldrar hade samma kväll 5 världsberömda kockar över som lagade mat till dem och 4 andra par. Barnen sov därför över hos mostern och även fast jag var inbjuden kände jag mig mer bekväm med att gå över till Vivien på grillkväll med traditionsenliga S'mores till efterrätt vid hennes värdfamiljs fire pit. Mysigt! :)  
 
Jag och V såg the Neighbors en kväll och hade turen att få biljetter till den närmaste biografens "lyxsalong" med stora nedfällbara skinnfåtöljer. Varför finns inte det på biograferna i Sverige?? 
 

Kommentera

Publiceras ej