Mina värdfamilj har en som alla besöker regelbundet. Min värdson tränar med honom tillsammans med två kompisar varje torsdag på ett gym downtown. 
Ett par veckor sedan när jag droppade av dem började jag prata med ägaren. Han erbjuder mig gratis medlemsskap och sedan kommer en pt fram och säger "jag tränar dig gratis. Kan du nästa vecka?". 
Sagt och gjort. Åkte dit den här veckan för att köra ett boxingpass, men när jag kommer dit får jag ett sms om att han tyvärr måste ställa in. Ägaren kommer fram med en annan pt och börjar småprata och jag berättar vad som hänt. Tror ni inte att den andra pt:n erbjuder sig istället? 
Skillnaden mellan de två tränarna är att den här (Pierce) tränar NBA och Blackhawks spelare... 
Berättar om mina shin splints. Han kollar mina ben och säger att det är bullshit. Börjar massera och trycka på olika ställen runt om mina vader. Smärtan som jag gått runt med i år var helt borta efter 20 min. Bara sådär. Gått till sportskadekliniker, rehab, läkare och han fixade allt det de försökt åtgärda på ett nafs!
Därefter var det dags för träningen som inte gjorde mig besviken! Har nog aldrig haft träningsvärk så länge som efter vår session!
Så otroligt grymt gym och känner mig så lyckligt lottad som får träna där gratis när jag vill. Ska träna boxning i veckan som kommer nu. Woho!
 
Efter han visade mig vad jag skulle göra för att bli av med kramperna i mina ben så har jag aldrig mått så bra som nu - idag lyckades jag tom springa en kort runda utan kramper efter 50 meter. Obeskrivlig lycka!!
 

Kommentera

Publiceras ej