I början av månaden åkte jag ut till IKEA där jag träffade Elin och hennes kompis Evelina. 
Jag och Elin gick på samma gymnasium lustigt nog och då även Evelina är svensk var kommentarerna över hur fantasiska köttbullarna är många. ;) 
Då jag inte har lång tid kvar tills jag åker till Sverige blev shoppingen på deras food court inte så stor som den vanligtvis brukar bli... Men en påse saltlakrits fick hänga med - tog slut innan jag ens kört in i garaget! Mums!

 
Juni är här och så är sommaren! Vad är bättre då än smoothies och Scooter's (godaste glassbaren!)
Barnen har gått på lov och efter  ett träningspass ihop  (de med tränare och jag tränade på samma gym under tiden) åt vi lunch på the Protein Bar där jag drack världens godaste proteinsmoothie med chokladsmak.  
 
Efter två långpromenader och en tripp till gymmet gick jag och Sanja till Five Guys för en välförtjänt burgare och pommes! När det kommer till skräpmat gör det här landet en aldrig besviken - kolla valmöjligheterna bara för colan! De hade 8 andra olika drycker med lika många alternativ till varje. 
Efteråt gick vi vidare till bion och såg nya Maleficent med Angelina Jolie. Gillade den verkligen och storyn var inte alls som jag hade trott att den skulle vara vilket var kul. :)
 
Barnen har nu börjat camp och blir hämtade och avdroppade av en skolbuss. Smidigt för mig! 
Barn i USA har i regel mycket mer aktiviteter än barn i Sverige och det här campet kommer  pågå i en månad. Efter det kommer andra camps börja som dodgeball och fotboll. Kan verka extremt i en svensks ögon, men oj vad kul barnen har! De kan knappt vänta varje morgon på bussen och är så glada när de kommer hem! 
De simmar, leker lekar, åker på field trips en gång i veckan, sportar... full rulle hela dagarna. :) 
 
Guldklockan är tillbaka! Ända sedan 9:an har jag varje dag haft en guldklocka på min arm, den är en del av mig. ;) Tyvärr så tappade jag såklart den på ett stengolv två dagar innan jag åkte till USA och min vänstra handled har sedan dess saknat sin bästis. 
Pappa överraskade mig därför häromdagen med världens bästa present, att låta mig välja ut en ny! Den här gången blev det en Guess och jag som är en klant är glad över att den har 10 års försäkring. ;)

Kommentera

Publiceras ej