På lördagen spenderade vi förmiddagen med att åka till Silverthorne, ett samhälle som främst består av outlets. Det som var främsta anledningen till att vi åkte hela vägen var dock Nike outleten som fick mitt hjärta att banka snabbare!
Gick ut därifrån ett par löparskor rikare och firade med Froyo innan vi åkte hem igen för att förbereda för C's födelsdagsfest som var senare på kvällen.
Hon gick ett år på high school i Vail så hennes närmsta vänner från skoltiden kom över på buffet och festligheter i mexikansk anda - mums! Kul att få träffa så många nya människor och det var supertrevligt. Vaknade dock upp dagen därpå fortfarande mätt... mat verkar vara temat på vår semester. ;)
 
 
På söndag förmiddag efter frukost träffade vi en hälsocoach hon varit elev hos på ett café som låg i en mysig liten bokhandel. Vail är ett väldigt pittoreskt litet samhälle som ligger i en av de många dalar bland Colorados bergkedjor. Man kommer främst hit för skidåkningens skull, men det som är så fint är att det är mer eller mindre enbart locally owned butiker och restauranger istället för kedjor. Rätt annorlunda mot stan med andra ord! 

Vid lunch sa jag hejdå till Cindy och blev upphämtad av en kompis för en tripp till Denver med lunch och strolling längs med stadens huvudgata. Det var St. Patrick's helgen så folk gick runt med gröna halsband och klädesplagg i solskenet som var så varm att man kunde lämna jackan och tröjan i bilen - härligt!
På eftermiddagen checkade jag in på ett Inn nära flygplatsen för att dagen därpå hoppa på en shuttle till flyget som tog mig tillbaka hem. 
 
Var en händelsrik weekend och fått minnen för livet! Så häftigt att få se de storslagna vyeer man tidigare bara sett på film i verkligheten. Kan inte fatta att jag fått se det med mina egna ögon. 
Trots att Chicago var lika kallt som när jag åkte var det skönt att komma hem - borta bra, men hemma bäst! Sen är det ju något speciellt med den här staden och dess mållösa skyline... <3
 

Kommentera

Publiceras ej