I förrgår var vi på Philadelphias Zoo, det äldsta i USA. Otroligt charmig park med alla djur som man kan tänkas vilja se. Barnen var superglada i början, men i slutet värkte allas ben och de var trötta, thereby gnälliga. 
Bar minstingen en bra bit på väg tillbaka, vardagsträning haha! 
Såg btw amish människor för första gången på Zoo:t (det där lät helt fel, menade verkligen inte att de var en sevärdhet...), blev lite förvånad eftersom jag inte trodde att de gjorde kul saker utanför sina byar, men min värdmamma sa att alla är olika seriösa med sin livsstil. En del har tom mobiler. 
 
Philadelphia Skyline
matar fåglar
Minstingen slängde på sura minen tills kameran var borta - då kom flinet fram igen! ^^
Camel ride!
 
 
Igår hade jag en välbehövd sovmorgon och började inte jobba förstän vid 1. Föräldrarna skulle iväg på date night därav ett kvällspass istället. Spenderade därför dagen i solen på altanen!
Började därefter arbetsdagen med att tvätta innan jag hämtade kidsen från camp. (Jag och de två yngsta åkte till en lekpark, medan den äldsta stannade hemma med mamman. Lekte pirater, gungade och klättrade på monkey bars tills minstingen var helt färdig och vi åkte hem igen. 
Väl hemma ritade vi. Kommer alla ihåg leken när en målar huvudet, viker pappret, nästa person gör överkroppen, viker osv, tills man gjort en hel gubbe? Blev alla möjliga roliga filurer. 
Gjorde Mac & Cheese for the first time (självklart kom makaronerna i en kartong med pulverost) som barnen älskade medan jag åt kycklingsallad. 
Jag och barnen hade en mysig kväll med bad för dottern och därefter film, glass och popcorn ("Yay, we almost never get both!!"). 
När föräldrarna kom hem vid halv 9 hade jag nattat minstingen och de andra gick kort därefter tills sängs medan jag och mamman pratade inredning. Trivs verkligen toppenbra här!! Kunde framför allt inte ha en bättre värdmamma. Hör dagligen skräckhistorier om hur en del au pairer blir behandlade och känner mig så lyckligt lottad över att jag inte är en av dem. 
Idag har jag varit på Neshaminy Mall med Nathi där vi började med att stannat till vid Cold Stone Creamery. Tog kaffeglass (big chocker, right?) med chocolate chips - mums!!
Efter att ha gått runt lite blev vi tillfrågade om vi ville tjäna 5 dollar genom att svara på några frågor. "Sure!" sa vi. Vi gick in till ett Survey kontor. Svarade på frågor om glass, blev tillfrågad om jag ville tjäna 2 dollar till genom att kolla på en trailer, sa ja. Gick ut 30 min senare 7 dollar rikare. That's easy cash my friends!
Varje dag håller köpcentret i olika marknadsundersökningar där man kan tjäna lätta pengar på att svara på några frågor. 
Därefter gick vi runt i butiker och jag fick med mig två kassar! 
Åkte till NAC vid halv 2 tiden och simmade i en timma innan jag åkte hem, åt mellanmål och krashade i sängen med datorn på magen. ;) 
 
 
 
Nu ska jag äta middag innan jag träffar Jessica för en cykeltur längs kanalen. Puss! 

2 kommentarer

Ulla Carlsson

18 Aug 2013 08:24

Härligt Amanda! Det händer mycket för dig. Skönt att familjen är vettig! Stora kramar från oss!

Svar: Hej! Ja, det är full rulle från morgon till kväll. Hörde av mamma att du hängde med till stallet idag, kul! Hoppas allt är bra med er! Kramar tillbaka!
Amanda Zimmer

Ulla Carlsson

27 Aug 2013 18:46

Vad fint det är i stallet! O Pecka var ju så vacker! Just nu känns det bra är på väg till Stockholm för att hälsa på o sen på lördag ett 50-års kalas till... konstigt att man blir bjuden till så gamla:-) kram

Svar: Va kul att höra! Hälsa Hampe och Carro!
Ja men gud.. vid den åldern slutar ju kalasen redan vid 7-8 eller hur? ;)
kram
Amanda Zimmer

Kommentera

Publiceras ej