Haft en perfekt helg downtown med övernattning på Blackstone hotel - och trots att ha lovat mamma glömde jag helt att ta bilder på hotellet. oops. 
 
Jag och Erik åkte upp  i Willis Tower på lördagskvällen. Första gången för båda - 303 våningar, över 400 meter hög. Rätt hissnande att gå ut i en av glaskuberna och se trafiken röra sig långt där nere under ens fötter!
Fortsatte med another first och must when in Chicago deep dish pizza på Giordano's (mums!) och avslutade sedan kvällen med att ta en taxi till biografen för att se "About Last Night" med bl.a. Kevin Hart - rekommenderar!
 Tog lång sovmorgon dagen därpå och åt brunch vid halv 1 på Sweetwater Tavern. Älskar omeletter♥ 
Efter att ha visat honom bönan och millenium park gick vi till the Art Institute. Patrick, min konstlärare på gymnasiet, hade varit stolt om han varit där - kom ihåg mycket mer än vad jag trodde om alla verken och det var så kul att få se originalen! Den första är Seurat - han målade inte penseldrag utan punkter (pointilism) och den andra är Monet. Den sista är nog min favoritkonstnär. Museet är enormt och trots att vi inte såg allt var vi där inne i 3h! Tiden gick hur fort som helst och det är nog mitt favoritmuseum of all times.
Att jag aldrig ätit en cookie från Mrs. Fields var en skandal så sagt och gjort. Provade en double chocolate chip cookie med mashmallows... den gick ner utan problem kan man säga!
Efter att ha shoppat babykläder på Macy's och en snabbkurs i svenska vid Barnes & Noble's internationella hylla åt vi middag på Italian Village. Inte ätit lasagne på evigheter och guuud... heaven on a plate <3
 
Idag (måndag) checkade vi ut och jag körde sedan honom till flygplatsen. Vi lyssnade på svensk rapmusik i bilen vilket var minst sagt hur kul som helst då han inte fattade ett ord!
Hans plans var en av de sista att komma iväg för dagen då en snöstorm drog in över stan. Snöat flera decimeter!! 
Barnen var lediga idag pga President's Day och var hur glada som helst över att ha mig hemma igen. De har överöst mig med pussar och kramar!
Vi har spelat spel, tramsat runt, kollat film och bara myst. På eftermiddagen lekte J med grannen utomhus - han såg ut som en Michelingubbe när jag tillslut lät honom lämna huset. Han frös iaf inte!
 
Sammanfattningsvis en perfekt helg

Kommentera

Publiceras ej