I fredags var det 4 månader sedan jag kom hit och idag har jag varit i Chicago i fem veckor redan - time flies!!
 
Det märks att julen börjar närma sig här. Idag var det -11*C och imorrn ska det ev snöa! Jag som älskar julen kunde inte vara på en bättre plats, det här är ju landet som älskar högtider (ibland lite för mycket) och det har börjat poppa upp juldekorationer lite här och var. Ett av grannhusen har redan en julgran inomhus... Det är samma hushåll som anlitade en dekoratör tre veckor innan Halloween och gjorde sitt hus till the haunted house mer eller mindre med bl.a. läskiga ljudeffekter varje gång någon gick förbi. 
 
Här är lite bilder från min morgonpromenad idag (kunde varken känna ben, fingrar eller ansikte när jag väl kom hem efter en timma, brr!)
Mamma, önskar du var här så vi kunde kika runt här inne ihop - du hade älskat det
En trädgårdsshop som ligger knappt ett kvarter ifrån mig
Så mysigt! 
 
 
När jag kom hem kände jag mig hur julig som helst så till frukost kände jag mig kreativ och blandade ihop olika ingredienser till en pumpasmoothie: 
  • 1/2 cup pumpa puré
  • 1 frusen banan
  • 1 tsk kanel
  • 1/2 tsk malen ingefära
  • 1/4 tsk malen muskotnöt
  • 1 cup vanilj mandelmjölk
  • 1/2 skopa vanilj whey protein
Mums! Lyckades även lista ut hur eldstaden fungerade (gasol, väldigt bekvämt för att vara ärlig) och satte även på julmusik. Boy, vad julkänslan varit på topp sedan dess! Det är ju dock Thanksgiving i den här veckan som kommer så borde väl ställa mig in på det humöret först.. Fast det har ju med tacksamhet och familj att göra vilket är väldigt likt julen, enligt mig. Så då gör det ju inget att julkänslan är tidig ;) . 
 
Nu ska jag iväg med Sandra och träffa Moa på Ikea för att bunkra upp med svenskt julmums som glögg, julmust, pepparkakor osv! 
Kram
 
 

Kommentera

Publiceras ej