Hur kommer det sig att det här fuckade skolsystemet är uppbyggt av att man ska ha majoriteten av allt skolarbete upplagt till de sista veckorna utav terminen?
Jag har suttit från kvart över sju imorse till kvart över tio ikväll framför en bok och morgondagen kommer se likadan ut precis som alla andra dagar de två kommande veckorna. Likadant såg det ut igår och dagen dessförinnan.
Sovit apadåligt och den här natten är likadan.
Hur fan tänker man när alla skolor mer eller mindre gör likadant? Inte får de fram ett bättre resultat av eleverna, tvärtom. För hur ska man kunna visa vad man egentligen kan prestera när man har 12 olika sorters skolarbeten som ska vara klara på 20 dagar?
  • Engelska bok utläst
  • Engelska bokrecension klar
  • Matte B bokens alla sammanfattningar,  hemuppgifter och tester
  • Matte C bokens alla sammanfattningar, blandade uppgifter och tester
  • Design rapport med layout
  • Film klar i filmproduktion
  • Religionuppsats med inriktning etik
  • Ergonomiprov
  • NP MA B
  • NP MA C
  • Svenska PM inför tal
  • NP svenska tal
Har säkert missat något nu, men tror jag fått fram budskapet iaf.
Kan inte slappna av och somna. Känner mig bara yr och spyfärdig + några ångestattacker på det. Mysig blandning. Tagit iaf en ipren som jag hoppas ska kicka in snart så jag kan slappna av.

Mysigt inlägg. punkt.

Kommentera

Publiceras ej