Då morföräldrarna också gör om sitt hus så hade vi inte tillgång till deras entreplan heller... Men det var inga byggubbar där över helgen och de hade löst det bra med kaffemaskin och micro på övervåningen haha. Mina värdbarn har var sitt rum där så själv i dotterns medan de andra delade på de två resterande sovrummen - lyx! 
 
Åt två olika typer av kycklingssallad innan jag sa god natt till familjen och åkte till Moa för tvmys med tjejerna framför OS och the Host.  
Dagen därpå möttes vi upp igen för brunch på ett Pancake House som är ikoniskt för området. Ett måste att beställa var tydligen deras apple cinnamon pancake som jag och Madde valde att dela på.
 
 
Massa vaniljglass på toppen som fick det hela att smaka som äppelpaj- mums!!
 

Dagen fortsatte med shopping, middag ute och bio med min värdfamilj, filmkväll hos Madde, Fraternity fest med öppen bar och beer pong för att sedan sova över hos Fille med Moa.  
Åt för första gången sedan jag kom hit remouladsås vilket fick mina tastebuds att jubla. 
 
Även fast det är fint med mer öppna ytor och mer lummighet var det skönt att åka tillbaka till stan på söndag vid lunchtid och komma hem. Hann dock knappt ta av mig skorna innan jag skulle ut igen för att träffa Cindy och gemensamt åka på ett au pair möte på en glassbar i Andersonville. 
För att äta glass när det är snö och -10 ute sitter aldrig fel..
 
Efteråt så skjutsade jag hem Vivien och sedan så chillade jag och C hos mig med middag, öl och film. 
Bild på golvet - blev verkligen toppen! Vi har dock inga möbler... Är en totalrenovering av hela våningen där väggarna ska målas om och nya möbler ska införskaffas. De räknas komma under den här veckan och allt som allt ska det vara klart innan mars. Längtar! Kommer bli så fint
 

Kommentera

Publiceras ej