Idag åkte jag till Sovereign Bank och fick äntligen fixat ett bankkonto. Man behöver ett Social Security Number och efter att ha tagit forever fick jag det igår. 
Banken ligger precis bredvid en jättevacker park så tog en lugn promenad på en av årets första höstdagar. Hög luft och 14 grader - så skönt att slippa fuktigheten att jag skiter i att jag redan funderar på att börja använda min vinterjacka (shut up, jag vet att jag är löjligt frusen av mig). Solen sken och inte ett moln, så härligt!
 
Löven på träden är fortfarande gröna här till mestadels, men ett och annat gult löv låg på backen i parken! I vår trädgård eller grannarnas ser man aldrig några fallna löv - trädgårdsmästarna (som är de enda människorna i min stad jag sett här som inte är amerikanare) är jämt i farten med lövblåsare. 
Längtar tills hösten är här på allvar - vi har fönster i vardagsrummet från golv till tak som vetter ut mot en kanal och skogsområde och att se det i skifta i eldiga färger kommer bli så vackert.
En del av vardagsrumsfönstren en tidig lördagsmorgon.
Älskar det rummet <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej