Började dagen med en tre mil cykeltur - Sundaychallenge completed! - i det fina vädret och pratade med Mamsen och Papsen igen (passar på att ha videosamtal på helgen med dem när det finns tid).

Nu till eftermiddagen! 
Gud, träffat världens underbaraste kvinna här!
Hon jobbar på Gap och Sofia träffade henne i förra veckan. Hon är från Sverige och har bott här sedan hon var i vår ålder (är 50 nu). Hon tyckte det var så kul att vi var svenskar och au pairer eftersom det var det som hon jobbade med när hon först kom hit och bjöd in oss på middag. Visar sig att hon bor bara ett par kvarter bort från mig! 
Så i söndags kom Sofia hit några timmar innan och vi gjorde chokladbollar som vi tog med henne. Faktumet att vi kunde GÅ hem till henne istället för att ta bilen som vi alltid gör är underbart. 
Hon bor i ett hus med svenskinspirerad inredning, med trägolv istället för den eviga heltäckningsmattan och ljust målade väggar - kändes som att komma hem!
Vi kunde prata om allt med henne och hennes man var också hur mysig som helst och hjälpte till med middagslagning och disk - vilket jag inte sett i en enda familj jag besökt sedan jag kom hit.. 
Hon har två söner på 18 och 23 varav nu minstingen nyss flyttat ut till college. "Det är så tomt utan dem, jag ser dig gärna som en bonusdotter!" var en kommentar. Blev nästan gråtfärdig av den värmen som fanns i det huset. Kändes verkligen som om man var bjuden hem till någon i Sverige och som man känt ända sedan man var liten. Vi tänkte likadant om så mycket och jag vet att jag kommer komma dit många fler gånger!
 
jag och Sofia hos Karin som hon heter
 sååå god mat!! Tomaterna och paprikan var odlad på baksidan - min dröm att själv ha!
MULLBÄRSpaj! Bären kom dessutom från hennes egen buske och pajdegen var från ett svenskt recept. Så gott och bären är jag considered att var en superfood dessutom! så god!
 
Hade en underbar kväll och hade det inte varit för att det var jobbdag dagen därpå hade vi nog suttit där ända in på småtimmarna! Bestämt mig för att köpa dadlar och nötter nästa vecka och göra rawfood bollar som hon ska få smaka på - hon brinner också för att äta hälsosamt och organic som jag gör. Hon åker till Wholefoods varje vecka vilket jag också kommer göra nu efter att ha pratat med min värdmamma om kost och hur viktigt jag tycker att det är - jag kommer få 15 dollar extra att lägga på mat som jag vill ha, då vi inte tänker likadant om tyngden att äta ekologiskt och naturligt. Glad that¨s sorted out though.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej