Idag var första skoldagen! För minstingen var denna dag extra spännande då det var första gången han åkte skolbuss, pirrigt!
Barnen hade på sig nya kläder, lade extra mycket tid på håret och föräldrarna tog bilder - precis som på film och så himla gulligt! Får en att tänka på hur man själv kände sig när man var så liten och skolan började. :)
 
Pappan tog dagen till ära barnen till busshållplatsen (på andra sidan gatan, men man kan inte lämna dem själva) och jag åkte och handlade. På vägen till affären spelar dem en av pappas favoritlåtar så överraskade honom med att skicka en video inspelad från bilen med musiken på hög volym. 
Han ringde upp direkt och tyckte detta var bättre än toppen. Vad jag tycker är bättre än toppen är att vi ringer gratis och pga att det är 4G överallt hackar det inte heller. Kändes lite konstigt att gå runt inne på Staples för att köpa en mapp till en av barnen och prata svenska med pappa på andra sidan jorden.. 
Handlade mat på Acme och fick bl.a. köpt Wasa knäckebröd! Märkligt hur lycklig man kan bli av knäckebröd. Fick även kommentaren att jag borde veta att jag är amazing för att jag är så beautiful av butiksbeträdet och en annan av dem sa att jag måste ha sprungit hit med dem benen. Mycket bra shoppingtur! Varför smickrar dem en inte så på Ica?? They should!
 
 
Vek tvätt och degade framför tvn tills minstingen kom hem vid 12 med skolbussen. Verkade som om han inte gjort annat och han har redan lärt sig av brorsan att det är tråkigt att åka så länge på bussen innan man kommer fram (men flinet och glittret i ögonen sa något annat..!). 
Playdate @ our place med en jättegullig tjej som sa att jag var vackrare än perfekt, ja, jag är en sucker för smicker obviously och detta var med andra ord en much bra dag!
Vi blåste bubblor på altan när minstingen kom hem :)
 
De två äldsta kom hem vid 4 och stack en timma senare med mamman på en picknick som skolan höll för alla elever och föräldrar. Toppen, eftersom att jag fick laga min egen mat - lax och quinoa med kålsallad! Laxen smakade dock inte alls lika bra som den färska... men det kändes ändå bra att få äta sådant jag själv brukar äta hemma! 
 
Åkte och tränade med Sofia efter det styrka och elliptical innan jag tog en dusch och kraschade framför Svenska hollywoodfruar med en skål banangröt och grönt te. 
En lyckad dag! 
 
Har skrivit ett inlägg om min helg på mobilen, men det har inte gått att ladda upp det... ska försöka igen.!
 
 

Kommentera

Publiceras ej