Förra veckan var rätt tuff för mig för att vara ärlig, att gå in i rematch är så mycket jobbigare än att bara säga att man vill göra det. 
 
Tänker inte gå in djupare på anledningen mer än att en av dem var att jag inte kände att det var rätt familj för mig, vi var för olika. När jag uttryckte detta så sade mamman att de också känt att det inte klickat så detta var bäst lösning för oss båda.
Igår kom min AD (area director) hit för ett samtal och idag lades min profil upp igen på min organisations hemsida. So far har redan två familjer hört av sig! En av dem kändes rätt intressant, men den andra kändes bara helt fel så jag tackade nej direkt. Jag vet nu vad jag är ute efter och jag tänker inte gå igenom hela den här processen en gång till. Jag riskerar hellre att åka hem än att tacka ja till någon som inte känns rätt. 

Allt är bra iaf och jag jobbar hos min familj som vanligt. Det kommer bli mest jobbigt att säga hejdå till minstingen eftersom att det är med honom som jag spenderat mest tid. Alla barnen är goa ungar innerst inne som vill väl och jag kommer sakna allihop. 
 
Idag och igår har det regnat i skurar till och från. I NJ var det t.o.m varning för tornado och massvis med flyg blev inställda under dagen på Newark. Det är definitionen av höst här! 
Så här gulliga såg barnen ut på väg hem från skolbussen! Ni kan förresten också skymta garaget och minivanen som tillhör familjen. 
 
Igår spenderade jag faktiskt dagen bara med att träna och skypa. Ibland är det skönt att bara vara. :)
40 min Arc Trainer (varför har vi inte såna maskiner på gymmen hemma??), 15 min pilates och 10 min fria vikter - stolt tjej med resulterande träningsvärk idag. 
Nya klänningen och ett glittrigt nagellack från Urban Outfitters i bilen på väg hem från gymmet
Första lasagnen sedan jag kom hit - Det är en av mina favoriträtter! (Denna rätt är dock precis samma som med köttbullar - mammas är alltid godast..! Kunde inte hjälpa att tänka "om jag inte hittar min perfect match och får åka hem, så får jag iaf äta mammas lasagne snart" ^^)
 
Jag mår bra  och allt är bra. Väskan är framtagen i mitt rum och än så länge är vinterkläderna redan nerpackade. Det kommer lösa sig det här och det är inget att oroa sig för. Jag mår inte dåligt över att vara kvar i min nuvarande värdfamilj. 
Många kramar

Kommentera

Publiceras ej