Träffade Rebecca i tisdags för en mysig promenad längs med sjön. Blev även ett snabbt stopp förbi Starbucks för att köpa den årliga julmuggen, blev deras Peppermint Moccha som också är en julgrej och smakade som after eight - mums! Chicago är så sjukt vackert.
Fick även (äntligen!!!) håret fixat och rötterna fick sig också en uppfräschning. 
Dinner's on me! Gjorde köttbullar till hela familjen och kokade potatis. betyg? Tummen upp! Visade även min värdpappa runt i Göteborg på kvällen med Google Earth. Man märker att man varit här ett tag när min första tanke är "inte tänkt på hur litet allt är förut.."
Det blev en del promenader i veckan - the best way to get a know a city is by foot
På fredagen åkte jag ner downtown och träffade Moa och Sandra hos Sandras värdföräldrars restaurang - The Tortoise Club. Äntligen fick jag mitt fredagsmys med kött och beasås. Himmelriket! Blev även en hemmagjord pistachglass till efteråt som pricken över i.
Denna magiska stad - undrar om jag någonsin kommer att tycka att det här inte är mesmerizing... 
På lördag förmiddag träffade jag samma gäng som dagen innan för brunch på the Pump Room - ett välkänt ställe med en endless list av kändisar som blivit spotted där. Det ligger i det flådiga hotellet Public och trots att det är otroligt fint var priserna inte aaalltför höga. Och deras pannkakor är definitivt värda ett besök! 
Söndagens planer om Ikea blev inställda. Varför? 
Igår hade vi mer eller mindre alla väderlekar. 18 grader och sol på morgonen, storm någon timma efter, spöregn, sol, spöregn igen och åska. Vi hade tur som bodde nära stan men utanför stadskärnan blev många familjer utan hem då en tornado ruinerade hela gator.. 
På eftermiddagen kollade vi på amerikansk fotboll - Chicago Bears mot Baltimore Ravens. Vi vann - Go Bears!!

Kommentera

Publiceras ej