Börjat Lucia firandet tidigt i år med att lussefika hos Rebecca med Sandra och lyssna på julmusik. så mysigt!
 
Den faktiska Lucia dagen började såklart med pepparkaka och clementine. Vädret fortsatte att leverera så efter en sväng förbi posten för att skicka iväg överraskningar till familjen hemma gick jag på en promenad längs Chicago river. FÖRSTA GÅNGEN som jag tycker att min lilla hemstad presterade bättre än Chicago. Kanalen såg ju hur tråkig ut som helst jämfört med kanalen hemma...
Dock såg jag något som kompenserade mer än väl...
Say hello to Suzy Snowflake! På min gata stod helt random en juldekorerad spårvagn!
 
Tidig eftermiddag åkte jag och hämtade två förväntsfulla barn och hämtade även upp mamman för att sedan fortsätta till IKEA för svenskt julbord!
Mums! 
 
Vid efterrättsbordet småpratade jag med en äldre man som visade sig vara från Norge och var gift med en svenska. Han berömde mig för att ha sådana vackra barn och sa att jag måste vara stolt.
Antar att mammakänslan jag ofta får nuförtiden även syns utanpå..? :O
 
Allvarligt talat så älskar jag mitt jobb. Har så goa ungar och jag önskar verkligen att jag i framtiden kommer få lika härliga barn själv. Har alltid varit väldigt familjekär och familj är något jag stark värdesätter. Tanken på att en dag få egna är inte ett dugg skrämmande, men dock inte förstän om tidigast 6 år! 
 
Väl hemma igen så gick föräldrarna över till grannarna på julfest medan jag och barnen gosade framför tvn innan det var läggdags. Sammanfattningsvis: en riktigt bra dag!
 

Kommentera

Publiceras ej