Som au pair är det lätt att ta friheten från att vara ifrån skolan lite för långt. Jag och Sandra bestämde oss därför för att gå på konstmuseum idag (och för att på tisdagar är det gratis inträde för Illinois residents på Musuem of Contemporary art). 
Vi försökte verkligen, men snark! Hur kan man få betalt för att doppa i en duk i svart färg och sedan hänga upp..? Ett annat verk var en enorm matta med random bruna och rosa linjer målade på. Vi fattade inte poängen och precis när vi går vidare hör vi en man säga "that's just awesome!". Kul att någon hade en good time där iaf..
 
Skåda! En kudde...
Vi gick till Starbucks på North Rush Street & Oak Street. Mysigaste so far jag varit på i Chicago. Två våningar och istället för endast pappmuggar fanns även porslinsmuggar. Blev lite nostalgisk då det påminde mig om London där jag sist fick en kopp istället för pappmugg... 
 
Så otroligt mysigt ställe - vi ska dit igen på torsdag. Bästa kaffet när man behöver en koffeinkick. 
 
Är det något jag äntligen fått kläm på här så är det fickparkering! Hade ungefär 2 dm till godo om du lägger ihop fram och bak... Det är inte lätt att få gratisparkering nära stan och jag vägrar att betala 10 dollar för parkering.. Ekonomisk eller snål?
 
 

Kommentera

Publiceras ej