Sista bilden från Sandra
 
I söndags åkte jag, Moa och Sandra skridskor i Millenium park. Vi var inte direkt ensamma på isen, men det var kul att få stå på ett par skridskor igen! Kan ju säga att jag kände mig lite rostig i början men efter ett tag så fick jag allt kläm på det! Jättekul!
Moa skulle efter en stund iväg på au pair möte och jag och Sandra gick kort därefter hem till henne för lunch innan vi åkte hem till Vivien och myste med te och andades in doften från deras nyhuggna gran. 
Min familj är judiska vilket är exiting då jag fått ta del av en högtid som är ny för mig det här året - Channukah. 8 kvällar på rad tänder vi ljus i en Minora och säger en psalm på hebreiska. Barnen får också en gåva varje kväll under högtiden. 
Det är som sagt jättekul, men visst saknar jag juldekorationer.. Dock är mitt rum hur juligt som helst med både julgran och små tomtar som jag hade med mig hemifrån Sverige, så jag klarar mig mer än väl! 
 
Granen fick jag av mormorn som sa att det varit hennes mammas och hon tyckte att jag skulle ha den så att jag skulle känna mig ännu mer som hemma. Blir nästan tårögd för det är verkligen inte bara min värdfamilj utan även deras släktingar som anstränger sig för att jag ska känna mig så delaktig i familjen som möjligt.
Trodde inte att jag kunde känna en sådan här stark familjerelation till min värdfamilj som jag gör.
Speaking of - eftersom vi inte firar jul det här året så gav mostern mig en julklapp redan på Thanksgiving:
 
En supergosig pyjamas! 
 
På Thanksgiving sa jag så här vid bordet: I feel thankful for having such a wonderful family. Not only in Sweden, but also here. You make me feel like I'm one of you and I feel blessed to call this my home. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej