åh, idag var en sån där toppendag!
Började med en timmas Skype med äldsta barndomskompisen Emma och surdegsscones från Whole Foods. 
Därefter stod första träningspasset sedan en vecka tillbaka (varit sjuk under veckan med feber och snorig näsa) på schemat. Körde en försiktig mjukstart på bara en halvtimma - milen på cykel i härliga 19 grader och sol med höstluft. Hösten börjar göra sig påmind på allvar här med alltfler skiftande löv. Kul! Längtar faktiskt efter Sweater Weather med doftande autumn candles från Bath & Bodyworks som lyser upp i höstmörkret och hinkvis med varmt té. <3
 
Mini roadtrip efter lunch till King of Prussia Mallet en timma bort för att träffa Sofia och en ny au pair i hennes området, Michaela som också happens to be svensk. 
Stressade sönder inne på mall området då det är en av de största mallen (om inte största) på östkusten med över 400 butiker, men hittade till slut tjejerna. puh!
Vi gick runt i några timmar i butiker med smoothie stopp för dem och kaffestopp för mig (ska posta ett inlägg senare om min fina deal på Starbucks) och fick med mig ett svart skärp från H&M för knappt 6 dollar, kap!
 
 
Senare på eftermiddagen skulle Michaela jobba och medan Sofia körde hem henne åkte jag i förväg till... IKEA!
Så himlans glad när jag såg den blå byggnaden torna upp sig att glädjetårarna stod mig upp till halsen. Ringde mamma under tiden jag väntade och vi pratade om hur min syn mot Sverige ändrats så totalt sedan jag kom hit. När jag bodde hemma kände mig allt annat än hemma. Jag tyckte inte att jag passade in och det kändes bara fel. Jag trivs ändå bra i USA, men det krävdes att miljöombyte för att jag skulle känna att Sverige verkligen är MITT hem och inget annat land. 
 
När Sofia kom blev lyckan total - köttbullar, lingonsylt, brunsås och potatismos + LINGONDRICKA med Almondy Daim tårta till efterrätt! Åh, så gott!
Rullade mätta och belåtna ner till nervåningen där jag fortsatte att vara lyrisk med att kommentera alla Å,Ä,Ö:n, "det där är min frukostskål hemma!", "Den här serien har jag på mina badrumsartiklar" osv. 
Blev lite småinköp och vid halv 7 tiden åkte jag hem. 
Nu sitter jag på mitt rum och dricker te och beskådar med IKEA händighet som bara svenskar innehar (okej, det där var överdrivet, men cut me some slack, buddies).
 
 
Blev även lite mer som följde med hem...
 
två burkar lingonsylt, en burk hallon & blåbärsylt och en burk att förvara mitt fullkornsmjöl som jag köpte häromdagen på Whole Foods.
 
Med andra ord: En mycket bra dag!

Kommentera

Publiceras ej