Igår var ingen vidare morgon för mig att vara ärlig med tantrums och gnäll från barnen. Åkte så kort efter att barnen åkt till skolan till Whole Foods för some tröstshopping och det gjorde tricket!
De hade flera isles med buy in bulk - plocka själv, typ. Alltifrån ris och sädeslag till... Naturgodis! Köpte det och lite annat smått och gott.
Vet inte om jag redan skrivit det, men då jag och övriga familjen har olika syn på vad man ska äta till frukost får jag 15 dollar i veckan till att handla olika basvaror som jag behöver. Än så länge har jag gått över det varje vecka, men jag räknar med att det kommer bli mindre utgifter snart då mycket varar länge som chiafrön, kokos och mjöl. Jag är iaf jättenöjd med att få handla vad jag vill ha! Det är ju så jag hade det när jag bodde hemma så det känns skönt att göra sånt jag brukade göra innan jag kom hit. 
På kvällen åkte jag till Oxford Valley och såg Percy Jackson and the Sea Monsters med Sofia. Helt okej film även fast vi båda var överens om att "the lightning thief" var bättre. Efter det ventilerade vi till varandra och pratade om allt möjligt innan vi båda åkte hem vid halv 11 tiden. 
Vi har väldigt lika syn på mycket saker och det känns skönt att ha någon att prata med. :)
 

Kommentera

Publiceras ej