Sent på fredagskvällen hämtade jag SOFIA på O'hares flygplats! Så kul att få se min särbo igen! Vi stannade bara inne när vi kom hem och catched up.
Lördag: fullspäckad med turistande dowtown, klättra över tre meters staket och biomys samt skratta ihjäl åt oss någons kreativa meningsskapande på Wendy's skylt. 9gag material sa Sofia för att sedan två dagar senare hitta bilden på deras hemsida... 
Söndag: Började dagen med att träna och fira pappa via FaceTime. Hade tidigare i veckan beställt choklad som levererades i en fin låda med egenskriven hälsning till honom och som gick hem! Tur att det finns sådana möjligheter!
Vi åkte därefter iväg och träffade Sandra på Tre Kronor i Andersonville för en svensk frukost - Stockholm omelette, klyftpotatis och FALUKORV. Lyckades även få med mig en påse saltlakrits från deras lilla butik innan vi åkte hem till mig för att droppa av bilen och sedan GÅ hela vägen downtown. Gick på en timma och det gjorde susen för att smälta all mat jag lyckats få i mig. Åter igen hungrig gick vi och åt sushi. Något som jag äntligen lärt mig att äta och numera crava som bara den. Vill ha mer!!
Vid 6 tiden började ett VS event i en av deras butiker så med en rea på 25 dollar om du handlade över 100 var ett par nya träningstights ett måste. 
Jag och Sofia tog tåget hem till mig vid 8-9 tiden och föll ihop framför Netflix på tv:n i mitt rum innan vi kallade det för en dag.
 
Idag började vi dagen med att "inviga" mina nya tights på en morgonpromenad. Vi hade turen att precis komma hem innan regnet började och under dagen förändrades vädret till snö. Kommer troligtvis vara borta redan imorrn då det inte är särskilt kallt, men ändå! 
Vi stannade inomhus och spelade sims innan det var dags att hämta min värddotter och säga hejdå till varandra för den här gången vid tågstationen. 
Kan inte säga att min kväll varit lika bra med övertrötta barn som vägrade sluta prata och somnad, men det gick trots allt bra och jag känner mig nöjd över att jag fick dem att somna tillslut. 
Sammanfattningsvis en toppenhelg!

 

Kommentera

Publiceras ej