Det snöade en decimeter bara under natten
Vid 10-tiden trotsade jag, mamman och dottern L snöovädret och åkte till L's drama play. Eftersom de hade en timma repetition innan så åkte jag till Whole Foods och mamman tog en fika med väninnor. 
Älskar den butiken - skulle kunna gå runt där i timmar. Det som är så mysigt är att alla kostymnissar har hängt finkläderna kvar i garderoben och går runt i Nike mjukisar, urtvättade hoodies med college loggor och kepsar. Det är ingen rush, alla bara strosar runt. 
De som jobbar i charken och i kassan är pratglada och säger "be safe out there" innan man går vidare. Det är bara ett mysigt sätt att börja dagen på. 

Åkte tillbaks till teatern och såg hennes informella föreställning - så söt och hon klarade det jättebra! Hon har jobbat en del med att ha haft scenskräck och det är kul att se en sådan utveckling, bara från de få gångerna jag sett henne uppträda. 
 
Hemma var vi alla hungriga och lunchen blev lite smått och gott som jag fått med mig hem: Tofu, champinjoner, räkor, oxfilé, turkey meatballs, broccoli och räkor. Mums! Hur ska jag klara av att leva på en studenbudget till hösten..? :'(
 
Jag och L åkte därefter till bion och såg Frozen, medan J stannade hemma med pappa och spelade tvspel. 
Att gå på bio med en femåring är inte som när du går med kompisar. Räkna med minst 40 frågor inom en halvtimma från att du satt dig i salongen.
  • L: Är det här början av filmen?
  • A: Nej, det här är bara trailers för kommande filmer.
  • L: Nu då?
  • A: Det är fortfarande samma trailer.
  • L: Nu då?
  • A: Jag säger till.
  • L: okej.... (20 sekunder senare) nu då..?
Hon är dock så himla gullig så man kan inte blir direkt trött på henne. 
Filmen var jättegullig och verkade utspela sig i Skandinavien - många pluspoäng på det! 
Väl hemma bakade vi pepparkakor med deg från Ikea och jag valde att amerikanisera det och göra frosting som de fick gegga på och sedan dekorera med strössel.
Det var två nöjda barn som ett par timmar senare låg och sussade intill mig.. <3
 
Naturligtvis lyckas jag bränna hela handflatan när jag utan att ha tänkt mig för ställt en kastrull med handtaget över en gasollåga... Skönt att barnen inte kan svenska säger jag bara. Inga fina ord där inte.
Fick sova med en ispåse i handen och så fort jag var på väg att somna hade antingen ispåsen glidit ur handen eller isen smält och fått mig att vakna med ett ryck när kylan försvann och smärtan kom tillbaka... Fick max 3h sömn inatt. -.-
Minus det, var det en bra dag..!
 
Det blev med andra ord en heldag med barnen och jag började egentligen inte förstän vid 3 på eftermiddagen, men ville hinna hitta på massa kul med barnen när de var lediga och inte i skolan hela dagen så började på eget intiativ tidigare. :)

Kommentera

Publiceras ej