Nämen att blogga var ju en toppenidé! Verkligen uppdaterat varje dag..! -.-
 
I onsdags kom Malin och Peter förbi och stannade en natt. Var så kul att få se dem igen! Första dagen åkte vi ingenstans utan efter en nap (för Linns skull) så visades dem runt av barnen och vi fastnade i barnens lekrum a.k.a leksaksbutik där Linn var i himlen.
På kvällen åt vi grillad färsk lax (första fisken sedan jag kom hit! Åt resterna dagen därpå till lunch OCH middag) med potatis i ugn. Mums! 
Min familj här fick godis, choklad och kaffe (mmm...!) av gästerna innan vi svenskar gick ner till min våning och bara catchade up. Skönt att prata med någon i familjen utan att ha datorskärmar emellan!
 
 
Dagen därpå började med frukost innan vi gick ut på en promenad längs med kanalen. Det bästa med den stigen är att den går på baksidan till alla stora hus. ;) Vi såg även MASSVIS med sköldpaddor och världens minsta groda. 
 
Lunch fick bli i Newtown som tyvärr blev en besvikelse då personalen shabblade till vår beställning totalt. Grr.! 
Avslutet innan de åkte vidare blev en sväng förbi NAC för att visa dem var jag lägger min fritid. Tiden gick alldeles för fort!
När vi kom hem hade naturligtvis strömmen gått av ett det var ett oväder och då vi har ett vattenfilter som går på ström fanns inte heller något vatten... 
Spenderade två timmar med att läsa en bok, och äta massa choklad och glass. När strömmen kom kändes allt bättre och kort därpå kom familjen hem som varit på stranden (och därmed gett mig en halvdag ledig!). Tog kvällspasset med barnen medan värdföräldrarna var ute och det är mitt favoritpass! Älskar att läsa godnattsaga till minstingen och den här kvällen ville han att jag skulle sova i hans säng. <3 Låg kvar tills han somnat i min famn. Ja, jag är totalt såld. 
 
Fredagen spenderades med att städa i 3h i barnens leksaksbutik (märktes ingen skillnad trots en svart enorm sopsäck), städa, handla med mamman och hämta upp dottern från camp - bröderna åkte till frisören med mamman. Dottern var bara hemma en timma innan hon blev upphämtad för en playdate och vid 4 var min jobbdag redan över! Orkade inte träffa ngn au pair och gick istället en promenad innan jag kraschade i sängen framför SVENSKA hollywoodfruar - tack tv3play!
 
 
 
Igår, lördag, hoppade jag upp vid 7 och tog tåget till NYC! Inte varit där sedan touren med au pair organisationen så kändes häftigt att gå uppför Penn stations trappor och mötas av en blå himmel, gula taxibilar och skyskrapor som tornade sig upp över en! Såg ut som en asiatisk turist med iphonen i högsta hugg för att skicka bilder till mamma via Viber (när jag önskar att hon vore med så löser jag det på det sättet). 
 
Det första jag möttes av!

Hinner inte skriva mer om NYC nu, men kanske senare idag! Idag ska jag på min första au pair träff och träffa en ny au pair över en fika och shopping. En svensk!

Kramar! xx
 
 

Kommentera

Publiceras ej