Den här veckan började mamman jobbet igen efter sommarledigheten vilket inneburit en skillnad i mitt schema. Nu jobbar jag från 7AM till runt 5-6PM. Man får bara jobba som mest 10h/dag och 45h/veckan, men det är playdates (barnen leker hos andra barns hem) på dagarna oftast och både idag och igår var barnen på camp så jag jobbar inte för mycket. :)
 
I måndags åkte jag efter jobbet till mallet med Sofia och träffade andra Sofia (två svenska au pairer som båda heter Sofia... Vad är oddsen?) för att se The Mortal Instruments - City of Bones. Var så exited innan eftersom att jag läst boken och den var superbra. Visade sig vara en besvikelse... Men vi hade kul iaf!
I tisdags hämtade jag barnen vid 12 från camp för en playdate hos en familj med fyra söner och en dotter. Hade även med mig de två grannungarna så totalt var det 10 barn! 
Stannade därför kvar och pratade med mamman. Supertrevlig och barnen kom överens hur bra som helst. Inte alls så kaosartat som det kan låta.. ;)
Gjorde svenska köttbullar när vi kom hem och på kvällen åkte jag till Quaker Bridge Mall med Sofia och köpte ring + halsband till festivalen för endast $5.5/40 kr! Min värdmamma fyller även år på söndag så köpte även en present till henne från Bath & Bodyworks - 3 ljus i höstiga dofter och en lotion med samma tema. 
svettig och go...
 
Idag har barnen varit på camp för sista gången i år och jag hade huset för mig själv från 9-1.30. Skönt! Tvättade, tränade och gjorde svingoda bananpannkakor (naturligtvis lyckades jag bränna mig på stekpannan och har nu en snygg blåsa på en av vänsterhandens knogar...) samt pratade med mamma. 
Eftermiddagen har spenderats med att handla diverse med barnen på Acme (matbutik) och därefter tränat ord och bokstäver med de minsta. 
 
Nu är klockan snart 10 här och jag myser nere på mitt rum innan läggdags i mjukis och realityserier. 
Natti Sverige! xx
 
 

Kommentera

Publiceras ej