Halloj!
Klockan är runt halv tre och varit själv med barnen sedan 7.30. Idag jobbar mamman för första gången sedan jag kom hit och so far, so good.
Vi började med en cykeltur efter frukost runt i området innan jag gjorde bananpannkakor.
Recept:
  • 1  banan
  • 2 ägg
  • 1 dl mjölk
  • 2/3 cup vetemjöl - ca 1.5 dl
  • 2 tsk bakpulver
  1. Mosa bananen tills krämigt.
  2. Blanda i de blöta ingredienserna.
  3. Blanda i resterande ingredienser tills smeten är klumpfri.
  4. Stek på låg värme i smör och om du vill bli barnens (eller kompisens) favorit - lägg 3-4 st choklad knappar på toppen. Var tålmodig och de kommer bli perfekta! Lyckades få dem så där tjocka och fluffiga utan att bli degiga - flickan skrek "stop shaking your bootie!!" när jag körde min happy dance. Vissa är ju bara fööör känsliga. xD
Efter lunchen la jag undan tvätt medan barnen såg på film och därefter baxade jag in alla i bilen och körde till NAC för ett par timmar i poolen. Äldsta killen träffade några klasskompisar, medan jag och de små åkte på tubes i vattenrutschkanor. 
Nu är vi hemma igen, barnen har fått sina PB&J mackor och jag har ätit yoghurt. 
Planen är att åka till gymmet ikväll och antingen köra spinning eller Zumba. Får se vad jag känner för ikväll eller om jag bara tar en cykeltur. 
Kramar
 

Kommentera

Publiceras ej