Förra året var den amerikanska cowgirl stilen något som sågs på en rad olika kedjor med Bikbok i spetsen här i Sverige.
Nu följer den andra stora delen av den amerikanska historien efter - indianerna. Trycket kallas AZTEC efter indianstammen som fanns lokaliserad på flera olika platser runt om i landets alla stater (bl.a San Diego som valt att hedra dem genom att ha AZTEC indianerna som ikon för deras universitet SDSU, där jag råkar planera att studera om 2 år..).
AZTEC



Personligen ÄLSKAR jag trycket och tycker Urban Outfitters varit inne på den banan ett tag med sina AZTEC-tights som bl.a varit sedd på Kenza. Byxorna ni ser på bilden ovan kommer från River Island och då jag åker till London över påsklovet med mamma är det fullt möjligt att de kan få följa med mig hem om de passar... Haft skitsvårt med sådana byxor då de alla är för stora i midjan för mig. :/

Finns även en annan stil inspirerad av en stadsdel i Kalifornien, som redan börjat säljas för fullt i kedjor som bl.a Ginatricot, H&M och Forever21. Någon som vet vad den heter..? ;)

Kommentera

Publiceras ej