Äntligen få sova ut på morgonen, inga måsten eller inlämningar för skolan - bara ledig.
Fast i samband med ledigheten så måste man ju ta vara på tiden, saker som man inte orkat göra under arbetsveckorna eller hunnit göra ligger nu på hög och väntas tas itu med.
Idag gjorde jag det motsatta.
Jag har sovit ut för första gången sedan några helger tillbaka och bestämt mig för att idag ska jag göra INGENTING.
Gymkortet pausade jag för ett par veckor sedan och kommer inte börja gälla förstän i mitten på januari.
Onepiecen (köpt på meeellandaaagsreaan igår!) har varit på sedan jag steg upp vid halv tio och drack kaffe till en frukost bestående av en macka pappas underbara rågbröd och sedan har filmerna rullat, skumtomtarna käkats upp och flera glas vatten druckits upp (jag tog med en vattenkanna ner och sen orkade jag inte hämta julmusten i kylen).

Nu känner jag mig utvilad och redo för att ta itu med måsten (som att rensa ur min pinsamma samling av plastpåsar bakom dörren) och samtidigt ta vara på tiden. :)


Kommentera

Publiceras ej