Rubriken säger allt..!
Filmen var knappt läskig men ändå HATAR jag att gå ner från mysiga övervåningen till mina katakomber... Förlåt menade trånga obehagliga gångar utan fönster!
Jag vet, jag borde vara nöjd men fatta att det e obehagligt! Skönt att mina rum har fönster iaf..!
Såg typ halv number 23 sen tröttna mamsen och jag skyllde på att jag också var nära på att somna.. ehem...
Idag har jag ÄNTLIGEN fått rida ut i det vackra vinterlandskapet! Finns det något bättre än att sitta barbacka på en varm gosig hästrygg medan han lunkar omkring i den vita snön med solen som värmer i ansiktet?
Jag red ut tsm med en i stallet som heter Erika. Hennes häst Zelvira och Pekka är båda två rätt kaxiga när det gäller rang och allting funkade bra i början när vi red på led men sen så fick Pekka plötsligt för sig att ett träd som vält över stigen var livsfarlig så han backade rätt in i Zelvira som drog bak öronen och vände rumpan till honom. Pekka får panik och MÅSTE markera att han bestämmer och sparkar till henne. Som tur är missar han (broddar som kör in i huden...!). Grejen är den att han sparkar bakut mot henne och stegrar sig halvt och verkar totalt ha glömt bort att han har ett silikoninlägg i vänster fram och mig på ryggen. Allting gick dock bra och jag hoppade tillslut av och ledde honom över den lilla trädstammen. Sen var det bara att kasta sig upp och fortsätta. Eller inte riktigt... Jag tappar vanten i snön och som tur är räddar Erika mig från ett sammanbrott och får hoppa av sin enormt höga häst och hämta vanten åt mig så att jag slipper hoppa av och dra mig upp igen.
Resten av ridturen var dock lugn med lite trav och liknande. Pekka var jättestolt eftersom att han överlevt efter mötet med två skidåkare! Frustade hela vägen hem ^^ .
Nu blire till att läsa lite i Marian Keyes "Tankar från sängkanten"!
Hon skriver (FAKTISKT, Tiia!^^) mycket om olika resor i sitt jobb som när hon och hennes man åkte till Australien och de läst någonstans att för att inte lida av jetlag att man skulle dricka mycket vatten och sen gå en promenad när man kom fram. Grejen var bara att de var så trötta så de såg typ inte var de gick och i nästa sekund står en känguru två meter ifrån dem och glor! Haha vet inte om allting är sant i boken men jag brukar ligga och vrida mig av skratt under tiden jag läser den så den är definitivt att rekommendera!
Ha d bra, och sov gott!

Kommentera

Publiceras ej