Jag vet - snygg ekvation..! -Right..? >:|
Jag har provat mitt nya franska manikyr set och jag är faktiskt rätt nöjd med resultatet. Det vita nagellackets borste var inte så här |_| utan såhär |/ - Någon som fatta vad jag mena? xP
(Var ju tvungen att slänga upp lite reklam för bloggen i bakrunden ^^ tihi!)
Anyway, vi går vidare till nästa sak jag gjort denna kväll! Jag gjorde även en håruppsättning som var löjligt enkel men såg rätt hyffsad ut. Hatar att lägga ner 500 år på att göra en håruppsättning som tar dessutom lika lång tid att få ur! Nej tack, det ska se ut som om man lagt mycket tid fast man egentligen inte lagt mer än max 5 min ;).
Vill du prova på att göra denna löjligt enkla "coiffure"?
Steg 1. Börja med att kamma allt håret snett bakåt till en tofs som du sätter i ungefär jämnhöjd med örat. Se till att få håret att ligga slätt mot huvudet så att det inte ser frissigt ut. Så länge du inte vill att den ska se ut att vara lika enkel som den är...
Steg 2.  Dra håret runt tofsen så att inte hårsnodden syns.
Steg 3. Fäst en hårnål ovanför tofsen så att håret ligger samlat runt tofsens centrum.
Steg 4. Ta hästsvansens toppar och göm in i tofsen med hjälp av ytterligare än hårnål.
Steg 5. För att håret inte ska bli som en "boll" så göm in en till hårnål till vänster om tofsen.
Steg 6. GLÖM INTE HÅRSPRAY!!! (Jag använder 2 sexy från Schwarskopfh (stavning??). Den gör inte håret så där stelt utan håret är fortfarande lent samtidigt som den ger bra stadga + att den luktar hallon! ^^hihi)
Imorgon blir det till att hoppa upp rätt tidigt. Ska vara hos lilla mormor redan vid 10 för att fira att hon fyller år! Tror hon blir 86 nu - vilket inte märks! Hon e go och glad som vanligt och hennes minne är i princip bättre än mitt ^^.
Jag ska även ta med mig datorn och visa henne bilder från sommarlovet med vänner och bad och ofc Pekkisen. Hon är rätt trött numera och orkar inte komma ut så mycket. Framför allt inte i det här vädret! Sen att hon i december fick en hjärtinfarkt hjälper väl inte direkt... Aja, vi har bestämt oss för att till våren ska hon få åka ut till stallet och träffa pekka. Jag ser fram emot det.. :) Hon e väldigt speciell. Djur dras till henne kan man nog säga! När hon var liten och bodde på Hunneberg hade hon inget vanligt husdjur - hon hade en älg som hon döpte till Emma och kom när hon ropade efter henne! ^^
När hon satt på gården så kom hönorna och la sig vid hennes fötter - hönor som aldrig vill att en människa ska komma i närheten av dem!
Vad kan jag säga? Min mormor är den mest magiska och fantastiska personen jag träffat <3.
Nog om historier om min underbara mormor - om jag inte slutar nu kommer ni få läsa en bok istället för ett inlägg!
Anledningen till att vi åker så tidigt är för att vi därefter ska vidare till som sagt systeryster. Vi åker och träffar henne i Kungälv för att hon ska prova en underkjol till sin bröllopsklänning - hon har inte bestämt sig än om hon vill ha det eller inte så jag och mammi ska vara smakråd.
Sen vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på ^^. Med tanke på att det är min syster vi pratar om (Är värre än mig när det gäller planering - nu vet ni vad jag fått det ifrån!) så kommer vi nog att ha fullt upp! :D
Sov gott alla och ha ett fortsatt härligt SPORTLOV!!! :D

Kommentera

Publiceras ej